Bill Nye: The Phases of Matter
Created on: July 19th, 2006
Bill Nye: The Phases of Matter
Solid. It's Liquid. IT'S A GAS!

Sponsorships:

Vote metrics:

rating total votes favorites comments
(4.46) 1,139 119 286

View metrics:

today yesterday this week this month all time
0 2 0 0 45,381

Inbound links:

views url
16 http://02.chat.mibbit.com/
10 http://kotaku.com/he-has-such-a-liquid-voice-very-solid-51054545
6 https://www.facebook.com/
5 http://ranssite.gloriousrobot.com/forums/viewtopic.php?f=5&t=1572
5 http://ranssite.gloriousrobot.com/forums/viewtopic.php?f=5&t=1572&view=unread

Add a comment

Please login or register to comment.
<< 1 2 >>
July 19th, 2006
(0)
5'd for bill nye!!
May 10th, 2008
(1)
New York, Woodstock, VIETNAM!!!!
July 19th, 2006
(0)
I am still having this trouble syncing this correctly. I am going to keep myself up all night is I have to to fix it.
July 19th, 2006
(0)
This is screaming for a MGS intervention... Its too obvious and i don;t have time to do it. It doesn't mean someone shouldn't.
July 21st, 2006
(0)
awesome
July 25th, 2006
(0)
This was my favorite episode. Thank you so much.
July 25th, 2006
(0)
ohhh man that brings me back... oh and nice syncage!
(0)
love it
July 25th, 2006
(1)
what about plasma?
July 25th, 2006
(0)
This ytmnd is a gas!
July 25th, 2006
(0)
thanks maybe now i won't forget them anymore.
July 25th, 2006
(0)
"This ytmnd is a gas!" -- dammit, you beat me to it
July 25th, 2006
(0)
was a nice annoying running gag of that episode.
July 25th, 2006
(2)
any else besides me wanna do that hippy in the butt?
July 2nd, 2007
(0)
ftw
July 25th, 2006
(-1)
Where the HELL is plasma? Still, 5.
July 25th, 2006
(0)
solid!
July 25th, 2006
(0)
sublime.
July 25th, 2006
(0)
No love for Bose-Einstein condensates either! :(
July 25th, 2006
(0)
I uploaded this. For almost a week, nothing happens. A few days later, it's up and coming. I have no clue how this site works.
July 25th, 2006
(0)
rofl
(0)
Gas, lmfao, that one was lol-worthy.
July 25th, 2006
(0)
Black kid screaming "it's a gas!" FTW.
July 25th, 2006
(0)
ya..where is plasma?
July 25th, 2006
(0)
There wasn't a plasma in that episode. Always wondered why, though. Guess they thought it was too complicated to explain to the target audience.
July 25th, 2006
(0)
have baloo cumming as "plasma"
July 25th, 2006
(0)
solid *ding*, *bubbles* it's "liquid", *postponing inevitable doom* ITS A GAS! solid *ding*, *bubbles* it's "liquid", *postponing inevitable doom* ITS A GAS! solid *ding*, *bubbles* it's "liquid", *postponing inevitable doom* ITS A GAS!
July 25th, 2006
(0)
God I hate that show.
July 25th, 2006
(0)
Bill Nye rocks my dick
July 25th, 2006
(0)
You sir, have made my day.
(0)
f*ck a hippy
July 25th, 2006
(0)
Solid, Liquid, It's a 5!
July 25th, 2006
(0)
July 25th, 2006
(0)
best YTMND evar
July 25th, 2006
(0)
btw, can we get a "pass the plankton, please" YTMND?
July 25th, 2006
(0)
You know.. I have to say that is a perfect sync. I only viewed it loop 10 times and it still going lol
July 25th, 2006
(0)
this would be so much better without the gif.
July 25th, 2006
(0)
They're gassing the black kid because he's not part of the master race.
July 25th, 2006
(0)
Why the hell didn't he mention the 4th?! Plasma?! Is that not a phase of matter anymore!?
July 25th, 2006
(0)
ITS A GAS!
July 26th, 2006
(0)
black kid + toxic gas = 4 for racism
July 26th, 2006
(0)
lol
July 26th, 2006
(0)
SOLID.
July 26th, 2006
(0)
id like to make some liquid in that chicks gas.
July 26th, 2006
(0)
also are the nazis using zyklon B on the negros again? n*gg* stole my K-ration
July 26th, 2006
(0)
ITS A GAS TRAP!
July 26th, 2006
(0)
LOL! i love it, 4 because you didnt make it urself
(0)
5 for Bill Nye. "IT'S A GAS!"
July 26th, 2006
(0)
SOLID.
July 26th, 2006
(0)
Science Approves.
July 26th, 2006
(0)
holy f*cking sh*t. i remember this from middle school. everyone would bust out laughing at this sh*t and we got in trouble... o.o some story but f*ck yeah
July 26th, 2006
(1)
ITS A TRAP
(0)
its a gas = its a trap spinoff fad, watch...lol
July 26th, 2006
(0)
AMAZING!!!!!!! HAHAHA I MISSED THIS SO MUCH!
July 26th, 2006
(0)
This YTMND is both solid and a gas.
(0)
Dude. If you get time, make one with just "Solid." I have need of it.
July 26th, 2006
(0)
me love you long time
July 26th, 2006
(0)
GAS! GAS! GAS! GAS! GAS! GAS!
July 26th, 2006
(0)
Ha Ha Ha ... Impossible.
July 26th, 2006
(0)
Someone needs to add IT'S A TRAP to the end.
July 26th, 2006
(0)
IT'S A TRAP
July 26th, 2006
(0)
You had a five before I ever clicked on it.
July 26th, 2006
(0)
My god, I actually remember this episode
July 26th, 2006
(0)
5d for Bill Nye
July 26th, 2006
(0)
lol, hippies
July 26th, 2006
(0)
The quick brown fox jumps over the lazy dog.
July 26th, 2006
(0)
Solid... Lawl.
July 26th, 2006
(0)
I guess I don't get it.
July 26th, 2006
(0)
ITS A TRAP
July 26th, 2006
(0)
BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL! BILL!
July 26th, 2006
(0)
Baahahahaha
July 26th, 2006
(0)
Silly Bill, he forgot plasma
(0)
I f*cking hated that part. I think itwas the only time I hated anything I saw on Bill Nye: The Science Guy
July 26th, 2006
(0)
lol
July 26th, 2006
(0)
Dude i loved that one. 5'd
July 26th, 2006
(0)
the best part of the show was the voice over guy who would answer bill nye's rhetorical questions
July 26th, 2006
(0)
July 26th, 2006
(0)
Need the hippy in the gas.
July 26th, 2006
(0)
No love for plasma..
July 26th, 2006
(0)
Just cause it's Bill Nye doesn't make it funny
July 26th, 2006
(0)
lmao
July 26th, 2006
(0)
Demnos: wtf? of COURSE it does.
July 26th, 2006
(0)
MMM-MMM-MMMPH!!
July 26th, 2006
(0)
This brings back fond memories...
July 26th, 2006
(0)
I must say, good show 'ole chap.
July 26th, 2006
(0)
Bill Nye doesn't care about black people.
July 26th, 2006
(0)
Someone make It's a gas!
July 26th, 2006
(0)
inertia is a property of matter
July 26th, 2006
(0)
This is the reason WHY Bill Nye was awesome. For the stupid crap that would be encorporated with the show. Also, learning.
July 26th, 2006
(0)
Gas the n****r children. I love it.
July 26th, 2006
(0)
LAWL
(0)
4 until you come up with a plasma.
July 26th, 2006
(0)
Awesome. The real fun of this one is waiting for the sync to go off. Fix the sync and I'll only give a 4. But still a favorite. Lawl.
July 26th, 2006
(0)
it's liquid...
July 26th, 2006
(0)
heheh, i've seen that episode
July 26th, 2006
(0)
SOLID.
July 26th, 2006
(0)
SOLID!!
July 26th, 2006
(0)
Fived for my favourite episode.
July 26th, 2006
(0)
I could watch this until the end of time, you have done well!!!
July 26th, 2006
(0)
I have the compelling urge to buttf*ck the hippy. Also why is the black kid in a concentration camp?
July 26th, 2006
(0)
ITS A GAS! Man, I remember this from when I was younger.
July 26th, 2006
(0)
**Add "Its a Trap" That would be crazy awesome.
July 26th, 2006
(0)
bill nye is the best fad EVAR
July 26th, 2006
(0)
I love that little black kid, though he's probably older than me now.
July 26th, 2006
(0)
Loved this bit. A winner is you!
July 26th, 2006
(0)
O_O -_- O_O -_- O_O XD XD XD XD XD
July 26th, 2006
(0)
Solid!
July 26th, 2006
(0)
IT'S A GAS!!
July 26th, 2006
(0)
They're gassing the black kid because he's not part of the master race.
(0)
There are actually 6 phases of matter now. Solid, liquid, gas, plasma, bose-einstien condensate, and fermionic condensate.
(0)
Gassing the black kid.
July 26th, 2006
(0)
Nye = 5!
July 26th, 2006
(0)
That could get really annoying after a while. But, funny nonetheless.
July 26th, 2006
(0)
plsma is considered a phase of matter so if it gets put in ill 5 it
July 26th, 2006
(0)
What, no plasma?
July 26th, 2006
(0)
Whoda thought it, YTMND full of scientists.
July 26th, 2006
(0)
I miss Bill Nye.
July 26th, 2006
(0)
Where's plasma, you stupid f*cker bill nye? 5'd anyway.
July 26th, 2006
(0)
holy sh*t i watched this on pbs
July 26th, 2006
(0)
BILL NYE THE SCIENCE GUY.
July 26th, 2006
(0)
good ol seattle boy bill nye
July 26th, 2006
(0)
Rofl, I remember that episode too.
July 26th, 2006
(0)
To all you people saying "OMG PLASMA@??!?!?!?" and trying to act smart... if you're demanding plasma, why not demand nematic, smectic A, smectic B, and all the other phases not mentioned? Perhaps it is because you aren't as smart as you'd like everyone to think? Probablly. Remove the stick from your *ss and enjoy this great YTMND. Thanks.
July 26th, 2006
(0)
I was about to say they missed the super particle or whatever it is, but then Harb owned my face before I could even try. heh.
July 26th, 2006
(0)
minus one for leaving out plasma
July 26th, 2006
(0)
ITS A GAS
July 26th, 2006
(0)
Screw plasma.
July 26th, 2006
(0)
lol. i would love a ytmnd of just the solid guy.
July 26th, 2006
(0)
what about plasma...
July 26th, 2006
(0)
5 for old times
July 26th, 2006
(0)
i love bill nye and i watched that one the most, but this doesnt really deserve to be 15 top. this should be a up and coming
July 26th, 2006
(0)
I didn't intend for it to be front page material. I can't control it.
July 26th, 2006
(0)
Bill! Bill! Bill! Bill! Bill! Bill! Bill Nye the Science Guy!
July 26th, 2006
(0)
I hear you about the syncing issues, dooka. Biggest. Pain. Ever. And thanks for the nostalgia overload!
July 26th, 2006
(0)
lol bong water
July 26th, 2006
(0)
oh god, I remember being in 6th grade, and watching it...oh the memories!
July 26th, 2006
(0)
lol i remember seeing that episode in science class
July 26th, 2006
(0)
ITS A GAS!!! That is still my favorite Bill Nye Quote
July 26th, 2006
(0)
I just lol'd all over myself. I could watch this forever
July 26th, 2006
(0)
-1 for lack of plasma.
July 26th, 2006
(0)
Ha awesome
(0)
WIN
July 26th, 2006
(0)
definitaly should have included plasma.
July 26th, 2006
(0)
hahahah i have never lau ghed so hard
July 26th, 2006
(0)
It's a gas!!
July 26th, 2006
(0)
Solid
July 26th, 2006
(0)
lolwtf
July 26th, 2006
(0)
i remember that! ha!
(0)
IT'S A GAS! We'll be seeing this again, no doubt.
July 26th, 2006
(0)
Sucks. 1 star for star wars related nick.
July 26th, 2006
(0)
You forgot inertia
(0)
Holy crap, the only thing this is missing is Plasma Man from Mystical Ninja. "PURASUMAAAA!" I'd highly suggest stealing the sound and image from one of the Plasma YTMND's......
July 26th, 2006
(0)
5ZORED FOR BILL NYE!
July 26th, 2006
(0)
YOU FORGOT PLASMA, BITCH!
July 26th, 2006
(0)
5'd for bringin up an awsm show...
July 26th, 2006
(0)
Needs more plasma and condensates :D
July 26th, 2006
(0)
Imagine if they did that bit with a Jewish kid :O
July 26th, 2006
(0)
bell
July 26th, 2006
(0)
Most perfect sync. Ever.
July 26th, 2006
(0)
it's WMD!
July 26th, 2006
(0)
Plasma FTW!
July 26th, 2006
(0)
Random. Needs a better sync, but you already know that. I say use the loader.
July 26th, 2006
(0)
Bill Nye is always worth a 5
July 26th, 2006
(0)
keep the sync like it is, it's really funny to hear toe liquid person go "ITS A GAS!!!"
July 26th, 2006
(0)
Solid.
July 26th, 2006
(0)
Technically, wouldn't plasma count?
July 26th, 2006
(0)
SOLID.
(0)
Holy crap, I remember that from sixth grade! It's a gas!
(0)
HOLY MOTHER OF INERTIA I REMEMBER THIS EPISODE!!! I LOVE BILL NYE!!!
July 26th, 2006
(0)
HAHAH im glad im not the only one who saw the "ITS A TRAP!" at the ending...
July 26th, 2006
(0)
one of the best episodes
July 26th, 2006
(0)
FORGOT PLASMA f*ckTARD
(0)
5'd for Bill Nye
July 26th, 2006
(0)
Nice! I had to 1 the first 9 in the top 15 and was starting to wonder if the whole goddamn list was gunna be a 1, but you saved it!
(0)
win
July 26th, 2006
(0)
Please, consider the following.
July 26th, 2006
(0)
For all of you asking for plasma, there WAS no plasma state mentioned on that program. I don't see why he needs to add what never existed on the show.
July 26th, 2006
(0)
5'd for black kid
July 26th, 2006
(0)
i miss that show.
July 26th, 2006
(0)
SOLID.
July 26th, 2006
(0)
Hey, is the black kid Jewish by chance?
July 26th, 2006
(0)
Also plasma, quark-gluon plasma, Bose-Einstein condensate, fermionic condensate, strange matter, liquid crystals, superfluid, supersolid, supercritical fluid, colloid, degenerate matter, neutronium, strongly symmetric matter, weakly symmetric matter, as well as the paramagnetic and ferromagnetic phases for magnetic materials. (Wikipedia says so. Don't blame me if wrong)
July 26th, 2006
(0)
awesome
July 26th, 2006
(0)
Bill Nye is a demigod.
July 26th, 2006
(0)
This ytmnd is SOLID!
July 26th, 2006
(0)
Bill Nye was the best show ever.
July 26th, 2006
(0)
gassing blacks, why didn't i think of that :(
July 26th, 2006
(0)
Someone make a ytmnd of the sketch comedy scene with Bill Nye saying gas
July 26th, 2006
(0)
the balogna is in the nest, the pastrami is recyclable.
July 26th, 2006
(0)
hahaha they used those all the time... i love the "ITS A GAS!" kid lol
July 26th, 2006
(0)
5'd for liquid meth? xD
July 26th, 2006
(0)
Thank you anifanatic2003, it needs all those. Plasma would have done though... i mean it's gas except it's ionized. Lightning = plasma
July 26th, 2006
(0)
I hated that show but 'It's a gas!' is funny enough to be a fad.
July 26th, 2006
(0)
Nostalgia city, oh god, 5
July 26th, 2006
(0)
I love that f*cking gas kid. Only a few more minutes until the mask stops working, and its night night...
July 26th, 2006
(0)
lol, nice.
July 26th, 2006
(0)
lol of course they have to gas the little token black kid.
July 26th, 2006
(0)
WHERE THE f*ck IS PLASMA!?! >=(
July 26th, 2006
(0)
It unsyncs after a few times, and doesn't actually have Bill in it. 4'd anyway.
July 26th, 2006
(0)
Well actually you forgot Plasma
July 26th, 2006
(0)
HOLY sh*t!! This was one of my fav Bill Nye episodes. 5/5
July 26th, 2006
(0)
bill nye is an auto 5
July 26th, 2006
(0)
Gas that chocolate child.
July 26th, 2006
(0)
"It's a gas!" sounds like Ackbar.
(0)
+10 for Bill Nye
July 26th, 2006
(0)
bill nye the science guy BILL BILL BILL BILL BILL BILL BILL
July 26th, 2006
(0)
Was that Gary Coleman in a gas mask?
July 26th, 2006
(0)
Missing Plasma!
July 26th, 2006
(0)
It's liquid .... Nothing sexual about that?
July 26th, 2006
(0)
Where did you get the source video? This show hasn't been one the air in years...
July 26th, 2006
(0)
poor kid, he's gonna die.
July 26th, 2006
(0)
I refer to this every time I talk about Bill Nye. Nobody but me gets it and now I won't look like as much of a dumbass when I go "Solid." You win the internet.
(0)
I love the TBK on that show. Also, I think that Bill breifly talked about plasma, but he just said its "kinda like a liquid, kinda like a solid!"
July 26th, 2006
(0)
Like others said, needs more plasma. Also the 5th state of matter. Fermi Degenerate Gas
July 26th, 2006
(0)
5th phase of matter- http://jersey.uoregon.edu/~mstrick/AskGeoMan/geoQuerry52.html
July 26th, 2006
(0)
I remember that episode!
(0)
It is green.
July 26th, 2006
(0)
I believe that Bill did mention briefly about gels (using Jell-O) and liquid crystals (with an LCD clock). It's possible he did mention plasma but we need to be sure of that as well. Anybody got that episode layin' around?
July 26th, 2006
(0)
lol i remember seeing that episode
July 26th, 2006
(0)
this has taken over my life and won't let go
July 26th, 2006
(0)
five for many reasons: bill nye, flawless loop, and gassing children.
July 26th, 2006
(0)
you fail, please try again ^_^
July 26th, 2006
(0)
I remember that!
July 26th, 2006
(0)
lol black kid was saying "it's a trap"... listen closely..
July 26th, 2006
(0)
is the liquid person a guy or girl? he/she has the face of a guy but the voice of a girl.
July 26th, 2006
(0)
5'd for bill nye
July 26th, 2006
(0)
i remember this
July 26th, 2006
(0)
solid
July 26th, 2006
(0)
You forgot Poland.
July 27th, 2006
(0)
Solid!
July 28th, 2006
(0)
It's a gas!!
(0)
GOD IVE MISSED THIS EPISODE!
August 1st, 2006
(0)
Great site! I just 4'ed it cause I was a bit too old for Bill Nye when he was on. I want a fishtank full of liquid LSD!
August 1st, 2006
(0)
Black kid in a gas chamber... racism?
August 1st, 2006
(0)
Solid
August 3rd, 2006
(0)
GOD I LOVED THAT SHOW
August 3rd, 2006
(0)
haha
August 3rd, 2006
(0)
The gas kid sounds like he's saying "IT'S A TRAP!"
August 4th, 2006
(0)
Wow. That was in my 7th grade science class...and now it's here.
August 4th, 2006
(0)
OMG we watched this in my IPC class Sophomore year and this kid who sat in the back LOVED the "It's a gas!" part!
August 5th, 2006
(0)
Oh god yes. Now all whe need is "Bill Nye the Sci... VOLCANO!"
August 7th, 2006
(0)
i still remember it from middle school science class.
August 9th, 2006
(0)
omg, this is a classic
August 9th, 2006
(0)
Every time it loops, I laugh. Go Bill!
August 10th, 2006
(0)
how come they have to gas the black kid...hmm?
August 14th, 2006
(0)
solid snake is the 5th state of matter
August 19th, 2006
(0)
Best...show...ever...
August 19th, 2006
(0)
I like how the hippie chick did the finger quotations for liquid, she's obviously high.
August 20th, 2006
(0)
haha I remeber watching that episode in school
August 21st, 2006
(0)
Enough about plasma. There are also many other phases of matter: http://en.wikipedia.org/wiki/States_of_matter
August 22nd, 2006
(0)
BRAVO
<< 1 2 >>